Bewegingsbanken

Oorsprong
De bewegingsbanken zijn een uitvinding van een Amerikaanse orthopedisch specialist. Zijn echtgenote kreeg polio en hij onderzocht mogelijkheden waarmee zij in conditie zou kunnen blijven. Hij ontwierp zes onbelaste bewegingsbanken. Zijn vrouw behield hiermee een goede bloeddoorstroming, hetgeen essentieel is voor de zuurstofvoorziening van het gehele lichaam. Daardoor bleven haar spieren en gewrichten sterk en soepel

Slenderen
Slenderen is een bewegingsvorm, die wordt uitgeoefend op zes met elektromotoren aangedreven tafels, die elk een apart gedeelte van uw lichaam activeren. Elke tafel duurt 9 of 10 minuten. U bent dus in totaal ongeveer een uur per behandeling bezig.
Borst, bovenarmen, buik, taille, heupen, zitvlak, bovenbenen en kuiten komen zo allemaal aan bod. Slenderen bouwt uw spieren niet op (wat traditionele oefeningen wel doen) maar maakt ze sterk en veerkrachtig.
Slenderen helpt vetkussentjes af te breken (ook op moeilijke plaatsen), zodoende verliest u daadwerkelijk centimeters. Bovendien voelt u zich na elke Slender sessie echt fit en uitgerust, de tafels doen immers het zware werk voor u!

Voor wie
• om op een geweldige manier voor mannen en vrouwen om dagelijkse stress af te bouwen
• voor wie op een aangename manier zijn of haar lichaam in conditie wil brengen en houden
• als bewegingstherapie voor mensen met (medische) klachten
• als ondersteuning voor hen, die een dieet (gaan) volgen en aan hun lichaam willen werken
• om het figuur te corrigeren (effectief voor versteviging van de huid en vermindering van cellulitis)
• voor wie even uit de dagelijkse sleur wil zijn

WAT HEEFT U NODIG?
• gladde en soepele kleding (zonder ijzeren ritsen en riemen)
• sokken (met antislip-zool)
• handdoek

Bent u onder behandeling van huisarts, specialist of fysiotherapeut, overleg dan of u de banken kunt proberen en mag uitoefenen.

Relaxbank

Voor de totale ontspanning

Deze bank ontspant alle spieren weer en voorkomt bij de meeste mensen spierpijn. Verbeterd de bloedsomloop, reguleert de bloeddruk en helpt het lichaam af van overtollige vocht en afvalstoffen, terwijl het de huidcellen een zachte warme gloed geeft. De darmen, nieren en hormonen gaan beter functioneren.

Zand-zakbank

Staat gelijk aan 1000 Heuprollingen

Zachte ritmische bewegingen help vetkussentjes op heupen, buik, zitvlak en dijen af te breken en geeft je een vaste en gladdere huid. Deze bank werkt vochtafdrijvend, stimuleert de bloedomloop, reguleert de bloeddruk en helpt de cellulitis te verwijderen. Na enkele minuten kunt u een lichte tinteling voelen in de lichaam, dit komt door de bloedomsloop, die gestimuleerd wordt. Het zandzakje ligt op de buik, om de rug te helpen tegen de bank aan te drukken.

Functie : verstevigt de buik- en bilspieren, tevens mobiliseert het de bekkenbodemspieren en de werverkolom.

Positie: liggen op de rug, de armen langs de zij. Iedere bil op één kussen en een zand-zak op de buik. De benen iets gespreid.

Benenbank

Staat gelijk aan 3 km wandelen

Ringbewegingen doen de benen afslanken, vooral de binnen dijen en de ‘zadeltas’ buitendijen. Deze opgeheven stand kan verbetert de bloedsomloop in de onderste ledenmaten. Helpt overtollige vet verminderen op buik, benen, taille, heupen en zitvlak.

Functie : deze soepele ronddraaiende beweging is effectief voor het gehele been, zowel de binnen, buiten, als de voorzijde, tevens voor de kuiten.

Positie: liggend op uw rug, uw achterwerk richting de box. Plaats de voeten in de voetsteunen en vergrendel deze met de daarvoor bestemde banden.

Indien de voetsteunen draaien nooit de voeten eruit halen en tussen de voetsteunen plaatsen!

Taille-buik-heupbank

Staat gelijk aan 900 achterwaartse beenheffingen

Doet de benen opheffen en zakken waarbij uw lendenen, buik, taille en heupen verscheidene centimeter kunnen afvallen. Versterkt tevens de onderrugspieren en help cellulitis te verwijderen.

Functie : training voor de bil, buik, en bovenspieren. Tegen extra oefening voor de taille en bekkenbodemspieren.

Positie: liggen op de rug, de armen langs de zij. De benen op de afzonderlijke beenleggers. Ook is het mogelijk om op buik te liggen.

Schouderbank

Voor de algehele houding

Oefening voor het gehele bovenlichaam. Deze bank masseert de bovenrug, schouder en nek. Je houding wordt verbeterd, bovenrug en armen worden verstevig.

Functie : verbeterd de houding van het bovenlichaam. Tevens worden de schouders ‘losgemaakt’. Geeft ontspanning na de stress van de dagelijkse bezigheden.

Positie: liggend op de rug met de bovenkant van de schouders gelijk aan de bovenkant van het bewegende deel. De voeten moeten aan de zijkant van de bank en de knieën worden opgetrokken.

Bovenbeenbank

Staat gelijk aan spreidstand oefening

Door zijwartste bewegingen spreiden de benen en worden de binnen en buitenkant van de bovenbeenspieren getraind. Dit gaat Cellulitis tegen en spieren worden verstevigd.

Functie : deze bank is effecttraining voor de bil, buik, en bovenspieren. Tegen extra oefening voor de taille en bekkenbodemspieren.

Positie: liggen op de rug. Plaats de benen op de beenleggers tussen de zij-wandjes. De bovenkant van de benen ligt gelijk met de bovenkant van de beenleggers. Ook is het mogelijk om op uw buik te liggen.